#TESLA Motors er trods massiv modstand fra bil- og olieindustrien hastigt på vej frem.

#TESLA Motors er trods massiv modstand fra bil- og olieindustrien hastigt på vej frem. Også i Danmark har den borgerlige regering pålagt disse biler afgift... Men TESLA Motors har trods alt vokset sig ganske stor temmelig hurtigt - overraskende foran mange andre kendte bilfabrikanter!
https://www.youtube.com/watch?v=-UziAXis9yg

Kommentarer

Morten Ganer​ det er vel betalt med CO2 afgiften på strømmen? Som i forvejen bliver brugt som indtægt til staten og ikke til fordel for miljøet... en afgift industrien i stor udstrækning er fritaget for...
Mads Hansen sagde…
Der bliver gjort de vildeste ting, som at lovforsalg mon salg af deres biler i USA i forskellige stater, den etablerede branche er hundeangst for dem.
Stormer frem...... Med de nye afgift regler er der i år solgt 2 😂....
Teslaen er jo på ingen måde miljøbevist, men nogen er jo nød til at prøve sig frem for at finde den miljøbeviste bil..
Mads Hansen sagde…
Musk taler ret meget om miljø og grøn energi.
Baldur Norddahl sagde…
I 2015 medførte forbrug af 1 kWh el en udledning af 192 gram CO2 http://energinet.dk/DA/KLIMA-OG-MILJOE/Miljoedeklarationer/Sider/Miljoedeklarering-af-1-kWh-el.aspx. En Tesla kører cirka 4 km på 1 kWh. Det giver 48 gram CO2 per km. Hvor finder du lige en benzinsluger der kommer i nærheden af det?
Det du lige glemmer i det regnestykke er, et enormt dyrt tørcelle batteri pakke som har begrænset levetid, og dyr i anskaffelse og afskaffelse, plus bilen stadig er bekostelig i vedligehold...... Det er efter min mening en fordrejning af sandheden at sige en elbil er super miljø venlig... Den bliver der måske engang.. Men er bestemt ikke nu.
Povl Kvols sagde…
Modsat benzinbiler, så kører denne bil jo også delvist på vindkraft. Det største problem er vel vores generelle modvilje mod at komme væk fra kulfyrede kraftværker, og satse noget mere på alternativerne.
Povl Kvols​ det har du ret i, og der skal bestemt også kæmpes for at udvikle det alternative, ... Men derfor syntes jeg stadig det er at fordreje sandheden at fortælle hvor miljørigtige elbilerne er. Det et jo samme historie med alle de her aigo/c1 "minibiler" det eneste der er på tale er hvor langt de går på en L brændstof, ikke hvor dyre de er for miljøet, da de er lavet af plast og, man ikke kan genbruge noget fordi bilen bliver smidt væk ved den mindste skade. Det er da underordnet hvor billig den er på det pågældende drivmiddel, hvis den har kostet x10 når den er smidt væk
Baldur Norddahl sagde…
Du gentager jo blot myter uden baggrund i fakta. Batteriet i en Tesla Model S har eksempelvis 8 års garanti med ubegrænset km og den forventede levetid for batteriet er lig med bilens levetid. Batteriet kan genanvendes f.eks. til lagring af solenergi eller backup i et datacenter. Når det er blevet for træt til det, så kan materialerne genanvendes. Der er derfor på ingen måde tale om at det er kostbart at komme af med batteriet, tværtimod så vil du få en fed skrotningspræmie når du sælger det gamle batteri.

Elbilen har meget begrænsede serviceomkostninger. Der er simpelthen ikke ret meget der kan eller skal vedligeholdes. Ingen olieskift eksempelvis. Det begrænser sig til lidt tjek af bremser og aircondition. Jeg ved ikke hvor du har det fra at de er dyre i vedligeholde, virkeligheden er lige omvendt.

Elbiler er allerede i dag langt mere miljøvenlige end benzin og dieselbiler. Det er ikke at fordreje noget som helst. Og den bil du køber i dag vil stadig være på vejen når elproduktionen er kommet endnu tættere på idealet om at være helt CO2 fri.
Jeg har været på en del kurser med tesla mekaniker...det med holdbarhed lader vi bare ligge, ny teknologi = mange sygdomme... Men du har ret i at det bliver fremtiden... Det er ikke godt nu og nogen skal jo tage skridtet, det bliver godt! Der er ikke så mange tomme facts... Alle batterier (næsten) kan genanvendes... Men det er bestemt ikke gjort med rent muld og blomster... Du misforstår mig vist lidt ☺ en el/hybrid bil er Pis dyr på nuværende tidspunkt i og med der er brugt mange gange flere ressourcer på at udvikle og producere en så ny teknologi, ikke dermed sang det ikk bliver godt om nogen år.... Den billigste bil fra start til slut blev der jo regnet på sidste år og en 90" Landover vandt med flere længder, da der næsten ikke er blevet udviklet på den.... Jeg er ophugger og vi laver statistikker på genanvendelses procenten på alle biler, og den er sgu ikke opadgående☺

Populære opslag fra denne blog