Utroligt at DSB vil tørre ansvaret af på "en underleverandør" - det er DSB der har ansvaret uanset hvem de sætter...

Utroligt at DSB vil tørre ansvaret af på "en underleverandør" - det er DSB der har ansvaret uanset hvem de sætter til det. Man kan ikke outsource ansvar.
https://jyllands-posten.dk/indland/trafik/ECE10777451/dsb-lukker-alle-rulletrapper-paa-hovedbane-efter-ulykke/

Kommentarer

Lone Larsen sagde…
Ja det er desværre typisk at DSB har det med at skubbe ansvaret fra sig og det er sgu da dejligt at man kan gøre det, nej DSB er helt ude af drift,
Maxx Agerkvist sagde…
Jeg forstår ikke opsætningen. Havde en underleverandør til at levere rulletrappeservice? Det er vel DSB'S trapper og derfor deres ansvar de lever op til loven?
Maxx Agerkvist du har fuldstændig ret - men mange køber bortforklaringen...
Tais P. Hansen sagde…
Hvor er ansvarsfraskrivelsen? De handler da netop ansvarsfuldt ved at lukke rulletrapperne og tage fat i den leverandør de har betalt for at levere og servicere rulletrapperne.
Maxx Agerkvist sagde…
Tais P. Hansen Det er fint nok de lukker trapperne, men da det er deres trapper har de ansvaret for at de lever op til standarden, uanset hvem de hyrer til at servicere dem. Hvis deres underleverandør ikke leverer varen, må de jo skifte. Men det er DSB der har ansvaret for at de får den vare de har bestilt.
Tais P. Hansen sagde…
Maxx Agerkvist Man hyrer eksterne leverandører til at tage sig af de områder af virksomheden, som ikke er kernekompetencen. DSB er trods alt ikke i rulletrappe-branchen (så kom vi aldrig op af trapperne til tiden).

Når jeg sender min gamle bil til service, stoler jeg jo også på mekanikeren gør sit arbejde ordentligt, så bilen er sikker at køre i. Det er mit ansvar at sikre at en kompetent mekaniker har sikret bilen og mekanikerens ansvar at udføre arbejdet korrekt.
Tais P. Hansen de henviser, uden den store fortrydelse, bare til underleverandøren trods tilladelserne på alle trapper var udløbet, tidligere reparationer var lavet med gaffa tape og ting ikke var spændt fast - hvordan kan de hyre en sådan leverandør?! Og ikke selv føre tilsyn?!
Peder Thorsø Lauridsen Hvordan ville du føre tilsyn med en undervognsbehandling?

Jeg forstår godt hvorfor DSB stoler på deres underleverandør. Hvis de beholder dem, så er der dog tale om en stort svigt.
Elo Hansen sagde…
Dagbøderne som mange af de strejkende fra DSB, er blevet idømt, er havnet forkerte sted.

Skal nogle have Dagbøder, er det DSB. Når de smider de ansætte, over på dårligere forhold.

Populære opslag fra denne blog